Snel naar...

Travel Doctor

TravelDoctorLogoSinds 1 juli 2017 hebben we in onze praktijk een vestiging van Travel Doctor geopend. Travel Doctor is een landelijke organisatie van huisartsen die naast hun praktijk gespecialiseerd en gecertificeerd zijn op het gebied van reizigersadvisering en –vaccinaties. Er zijn momenteel meer dan 50 vestigingen in heel Nederland.

Gaat u op vakantie, óf wilt u een lange reis gaan maken, dan kunt u bij ons terecht voor een persoonlijk advies op het gebied van gezondheid specifiek afgestemd op uw reisbestemming.

Wat u misschien niet weet is dat Hepatitis A en B al aanbevolen worden voor gebieden als Kroatië en Turkije. Daarnaast breidt het leefgebied van de teek zich ook steeds verder uit. Zo zijn er al gebieden in Zuid-Duitsland waarvoor geadviseerd wordt extra maatregelen te nemen. Travel Doctor kan bezoekers van dit gebied vaccineren met FSME dat in ieder geval teken-encefalitis tegengaat. Daarnaast zijn wij in het bezit van een Gele koorts certificaat.

Travel Doctor geeft u een persoonlijk advies op maat. Voor een reizigersadvies op maat kunt u een afspraak maken. Dit kan via onze praktijk of via de website www.traveldoctor.nl.

U kunt op de site van Travel Doctor het reisadvies formulier invullen, dit formulier komt automatisch bij ons, waarna wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Probeer 4 weken voor vertrek het formulier in te vullen.

Gezond op reis, gezond weer terug!

Huisartsen

Welkom op de website van HOED Lupine. Op de site vindt u meer informatie over de huisartsenpraktijken Van Gemeren, Vrugte, Nijessen en Obaidy, gevestigd in Gezondheidscentrum Lupine in de wijk Ridderveld in Alphen aan den Rijn.  Kijk voor het laatste nieuws over de praktijk op de 'Nieuws-pagina'. Voor een afspraak maken, e-consult, medicatie herhalen kunt u ook gebruik maken van Mijngezondheid.net

Hulp in de regio

Cliëntenpanel SSGL

Cliëntenpanel SSGL

Cliëntenpanel SSGL (Stichting Samenwerkingsverband Gezondheidscentrum Lupine)

Uw mening telt!

De zorgverleners binnen SSGL vinden contacten met cliënten en de mening van cliënten belangrijk. Uw ervaringen en wensen over bepaalde zaken zijn belangrijk voor het leveren van goede zorg. Daarom is er binnen het gezondheidscentrum Lupine een digitaal cliëntenpanel. Onder cliënten vallen alle patiënten van huisartsenpraktijk Lupine.

SSGL kan zich voorstellen dat u vragen heeft over het hoe en waarom van zo’n panel en wat er precies van de leden van een cliëntenpanel verwacht wordt. Daarom hieronder een toelichting over het cliëntenpanel.

Waarom een cliëntenpanel?

Door deel te nemen aan het digitale cliëntenpanel kunt u uw mening geven over stellingen of antwoorden geven op vragen die u minimaal twee keer per jaar per e-mail krijgt toegestuurd. Zo kunt u mede invloed uitoefenen op de kwaliteit van de zorg en de dienstverlening binnen gezondheidscentrum Lupine.

Hoe werkt een cliëntenpanel?

Aan de panelleden wordt een korte vragenlijst of stelling voorgelegd over een veelvoud van onderwerpen. Dit kan de kwaliteit van zorg betreffen, de samenwerking, de informatie, bepaalde voorzieningen, patiëntveiligheid e.d. De reacties worden meegenomen in het beleid van gezondheidscentrum Lupine.

Bescherming van uw gegevens

Indien u deelneemt aan dit digitale cliëntenpanel worden uw persoonlijke gegevens uiteraard beschermd. Wij vragen van u uw naam, geboortedatum, geslacht en e-mailadres. De door u verstrekte informatie wordt door gezondheidscentrum Lupine opgeslagen en beheerd. Uw gegevens worden alleen gebruikt voor het verbeteren van onze zorg- en dienstverlening en niet aan derden ter beschikking gesteld. U kunt uw gegevens altijd laten wijzigen of laten verwijderen uit het bestand.

Meer informatie over SSGL

Onder SSGL vallen de huisartsen van huisartsenpraktijk Lupine, fysiotherapiepraktijk Fysio Alphen, samenwerkende apotheken, diëtisten van de Voediëtist en Vodiservice en Rondom podotherapie.

Mocht u over het bovenstaande nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met uw huisarts of praktijkverpleegkundige. Wilt u zich ook aanmelden voor dit cliëntenpanel dan staat hieronder hoe u dit kunt doen.

Meld u aan voor het cliëntenpanel

Algemeen

Apotheken

Dementie

Diëtiste

Fysiotherapie

Geestelijke Gezondheidszorg

Huid en haar

Huisartsenpost

Kinderen

Slechtziendheid

  • Hulpmiddelen bij slechtziendheid
    Bartiméus voor jong en oud, blind of slechtziend.Wij ondersteunen op het gebied van wonen, leren, werken en dagelijks leven. Of het nu gaat om een persoonlijk advies, een geschikt hulpmiddel, zelfstandigheid, een opleiding, het zoeken naar een baan of aanpassing in huis; Bartiméus ziet mogelijkheden!

Kinderfysiotherapie

Logopedie

Mensendieck- en Cesartherapie

Ouderenzorg

  • Ouderenzorg Rijnland
    Binnen de huisartsgeneeskunde bestaat behoefte de ouderenzorg beter af te stemmen op de huidige visie zoals onder andere geformuleerd door de LHV en NHG.

Podotherapie

Psychologen

Thuiszorg

Verloskunde

Verslavingszorg

Ziekenhuizen

Een afspraak maken

MOET IK NAAR DE DOKTER?

Hieronder kunt u intypen waar u last van heeft. U krijgt dan direct advies.

 

TELEFONISCH CONTACT

Ons centrum is iedere werkdag geopend tussen 08.00 uur en 17.00 uur. 

Onze assistentes zijn voor afspraken, medische vragen of advies telefonisch bereikbaar tussen 08.00 uur en 12.30 uur en van 13.30 tot 16.30 uur.

Voor medische spoedgevallen kunt u altijd bellen drukt u op de 1, u wordt dan altijd direct te woord gestaan. 

Telefoonnummers:
0172-235 970 (druk 1 voor spoed)
 
U wordt verzocht ons zoveel mogelijk tussen 08.00 en 10.00 te bellen. De rest van de dag hebben dan de assistentes meer tijd voor andere taken, zoals verrichtingen enz.

SPREEKUUR OP AFSPRAAK

Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Voor het spreekuur dient u altijd vooraf een afspraak maken.

U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen op de hierboven genoemde tijden. Voor eenvoudige vragen kunt u ook gebruik maken van het telefonisch terugbelspreekuur. U kunt ook online een afspraak direct in de agenda van uw arts plaatsen door hier te klikken. U kunt via dit online-systeem ook een afspraak maken op het spreekuur. 

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Meer tijd nodig?

Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Terugbelspreekuur

Tijdens de openingstijden kunt u de praktijk bellen met het verzoek of de dokter u terugbelt. Als u voor 10.00 uur belt, krijgt u dezelfde dag antwoord.

De assistente zal bij u informeren wat de reden van uw verzoek is en uw telefoonnummer noteren. Soms kan de assistente uw verzoek afhandelen.

Huisbezoek

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. Bel tussen 08.00 uur en 10.00 uur wanneer u voor dezelfde dag een visite wilt aanvragen. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. De mogelijkheden voor onderzoek en behandeling zijn in de praktijk beter.

Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Regel het online

Wij bieden onze patiënten gratis het gebruik van MijnGezondheid.net aan. Dit is een online patiëntenportaal waarin u 24 uur per dag, zeven dagen per week uw dossier kunt inzien, herhaalreceptuur kunt bestellen, afspraken kunt maken en een e-consult kunt aanvragen. Klik hier voor meer informatie over MijnGezondheid.net.

Uw dossier online  Contact  Compliment  Suggestie of klacht

SSG Lupine   OK original Keurmerk LD NPA NHGpa RGB

Huisartsenpraktijk Lupine
Praktijken van Gemeren, Nijessen, Obaidy en Vrugte
Lupinesingel 85
2403 CM Alphen aan den Rijn

AOEL logo email

SSG Lupine is onderdeel van Alphen op één Lijn.